Hur fungerar Byråkratin?

Jag har i en stor del av mitt långa liv arbetat med byråkratiska frågor, redovisning inom en kommun, taxeringsnämndsordförande osv, Så häromdagen fick jag ett registerutdrag från Skatteverket med felaktiga uppgifter om mitt företag. Det ska väl gå att enkelt rätta till tänker jag.. Läser på papperet att det går att ändra på Skatteverkets e-tjänst men när jag når den så hittar jag inga uppgifter hur jag gör den rättelsen. Söker sedan på blankettens nummer  bland Skatteverkets digra samling av blanketter men där fanns den inte. Efter mycket sökande hittade jag den till slut, kunde fylla i den och sedan skicka in den genom ett gammalt hederligt brev. Det hela tog nog fyrtio minuter + ett porto När kommer förenklingen av företagandets pappershantering?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: