Hur fungerar Byråkratin?

Jag har i en stor del av mitt långa liv arbetat med byråkratiska frågor, redovisning inom en kommun, taxeringsnämndsordförande osv, Så häromdagen fick jag ett registerutdrag från Skatteverket med felaktiga uppgifter om mitt företag. Det ska väl gå att enkelt rätta till tänker jag.. Läser på papperet att det går att ändra på Skatteverkets e-tjänst men när jag når den så hittar jag inga uppgifter hur jag gör den rättelsen. Söker sedan på blankettens nummer  bland Skatteverkets digra samling av blanketter men där fanns den inte. Efter mycket sökande hittade jag den till slut, kunde fylla i den och sedan skicka in den genom ett gammalt hederligt brev. Det hela tog nog fyrtio minuter + ett porto När kommer förenklingen av företagandets pappershantering?

Kommentera

